דוד שמש כרומגן הוא דוד שמש סולארי פופולרי מאוד בישראל, במיוחד בזכות האיכות והאמינות שלו. דודי שמש כרומגן מבוססים על מערכת סולארית אשר קולטת את אנרגיית השמש באמצעות לוחות סולאריים ומחממת את המים במיכל אחסון מבודד.
אם אתה נתקל בבעיה עם דוד שמש כרומגן, למשל, אם הוא לא מחמם את המים כראוי, ישנם כמה דברים שיכולים לגרום לכך:
1. בעיה בלוחות הסולאריים (הקולטים)
- אם הלוחות סתומים בלכלוך, אבנית או אצות, הם לא יצליחו לקלוט את אנרגיית השמש בצורה טובה.
- כדאי לבדוק את מצב הלוחות ולוודא שאין שום דבר שחוסם את החשיפה לשמש.
2. תרמוסטט לא תקין
- אם התרמוסטט לא פועל כראוי, הוא עלול לא לזהות כשהמים חמים מספיק ולהמשיך לחמם אותם, או להפך – לא לחמם בכלל.
- תרמוסטט פגום יכול להוביל גם לחימום יתר של המים.
3. בעיות במערכת הצינורות
- צינורות סתומים או נזילות יכולים להוביל לכך שהמים לא זורמים בצורה תקינה בין הלוחות לדוד, מה שיכול לפגוע ביעילות החימום.
4. הפסקת עבודה של המשאבה (במערכת עם משאבה)
- אם דוד השמש כרומגן שלך כולל מערכת עם משאבה, יתכן שהמשאבה לא פועלת כראוי. זו בעיה שיכולה למנוע זרימה תקינה של מים ולהפחית את היעילות של המערכת.
5. חימום יתר של המים בקיץ
- אם המערכת לא מותאמת או לא מתפקדת בצורה טובה, המים יכולים להתחמם מאוד, עד כדי כך שהמערכת תפסיק לחמם אותם. זו בעיה אופיינית בקיץ, כאשר יש הרבה שמש.
6. נזק למיכל האחסון
- אם יש נזילה במיכל האחסון או אם הבידוד לא תקין, המים לא יתחממו או לא ישמרו את החום לאורך זמן.
איך להתמודד עם בעיות כאלה?
אם אתה נתקל בבעיה עם דוד השמש כרומגן, כדאי לפנות אלינו וטכנאי מוסמך יגיע ויבצע בדיקה של המערכת ויתקן את הבעיה. טכנאי יוכל לאתר בעיות במערכת הסולארית, בתרמוסטט, בצינורות או במיכל האחסון ולטפל בהן.
אם מדובר בהצטברות אבנית או לכלוך, ניתן לנקות את הלוחות או את הצינורות, ולוודא שהמערכת מתפקדת באופן תקין.
דודי שמש כרומגן מגיעים עם אחריות על המערכת, אך פרטי האחריות משתנים בהתאם לדגם ולסוג השירות שנרכש. באופן כללי, יש כמה סוגים של אחריות שניתנים לדודי שמש כרומגן:
1. אחריות על המיכל
- בדרך כלל, אחריות על המיכל (המאגר הסגור שבו נשמרים המים) נמשכת בין 5 ל-7 שנים, אך זה תלוי בסוג הדגם ובתנאי האחריות.
- האחריות מכסה תיקונים או החלפות במקרה של נזילות, בעיות בידוד או סדקים במיכל.
2. אחריות על הקולטים הסולאריים (הפאנלים)
- לרוב מדובר באחריות של 5-10 שנים על הלוחות הסולאריים עצמם. אחריות זו מכסה בעיות בחומרים, תקלות במנגנון הקולטים או שיבושים ביכולת קליטת השמש.
- במקרה של פגם בלוחות, ייתכן שהחברה תציע תיקון או החלפה של הלוחות.
3. אחריות על מערכת התרמוסטט והמשאבה (במערכות עם משאבה)
- אחריות על תרמוסטט או מערכת חשמלית (כמו משאבה במערכת סולארית עם מחזור מים חם) לרוב תהיה ל-3-5 שנים.
- אם יש בעיה במערכת החשמלית, כולל התרמוסטט או משאבה, תוכל לקבל תיקון או החלפה במסגרת תקופת האחריות.
4. שירות תחזוקה ואחריות בתנאים מיוחדים
- חברות דודי שמש כרומגן מציעות לעיתים שירות תחזוקה שניתן להוסיף בתשלום נוסף. שירות זה יכול לכלול ניקוי הלוחות, בדיקת המערכת אחת לשנה, והחלפת חלקים במידת הצורך.
- כדאי לברר עם ספקי הדוד אם קיימת אחריות מורחבת או חבילות תחזוקה שיכולות להבטיח שירות לאורך זמן.
חשוב לדעת:
- האחריות אינה מכסה נזקים שנגרמו מעל שימוש לא תקני או מתחזוקה לקויה.
- כדאי לשמור את תעודת האחריות ולהתעדכן בתנאים הספציפיים של כל רכיב במערכת.
חיפושים פופולרים: דוד שמש כרומגן 150 ליטר מחיר, דוד שמש כרומגן מחיר כולל התקנה, דוד שמש כרומגן 200 ליטר התקנה, דוד שמש כרומגן 80 ליטר מחיר.